در جریان بازدید مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بندر امام خمینی(ره) اعلام شد؛
حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر با هدف ترغیب بهره‌گیری ازحمل و نقل ریلی
با هدف افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر و ایجاد رقابت بین شرکت‌های فعال در این زمینه، تعرفه‌ی حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر حذف گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان 28 مردادماه ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندرامام خمینی(ره) تأمین می شود  و امسال  نیز شاهد  افزایش 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از این بندر بزرگ تجاری هستیم و از آنجا که موجودی کالاهای  اساسی پنج ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 86 درصد افزایش داشته است، جلسات متعددی با حضور مدیران و مقامات مختلف برای  بازنگری در فرآیندهای جاری جهت تسریع و تسهیل خروج کالای اساسی برگزار شد  و در جریان بازدید سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  از سکوهای حمل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری، سرمایه گزاران فعال در این بخش  مطالب خود را منعکس کردند و در خصوص حذف تعرفه ی حق دسترسی  ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تصمیم گیری شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  کاهش هزینه ها، رقابتی کردن حمل ریلی و افزایش  صادرات ریل محور را از اهم مزیت های حاصل از اتخاذ این تصمیم عنوان کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی را در بازدید از مجتمع بنمدری امام خمینی(ره) همراهی می کرد، اظهار داشت:  بندر امام خمینی(ره) از بزرگترین شبکه ریلی  داخلی  بین بنادر کشور برخوردار است و دو شانتینگ یارد  ریلی نیز در آن فعال است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر وجوه حمل و نقل قابل توجه نیست، خاطر نشان کرد: با هماهنگی هایی که تا کنون  با گمرک، راه آهن و شرکت های سرمایه گزار  به عمل آورده ایم تلاش می کنیم  بر اساس تکلیف قانونی  برنامه ششم توسعه ظرف بازه زمانی 5 ساله  سهم حمل و نقل ریلی را از محمولات ورودی و خروجی  در بنادر کشور از جمله بندر امام خمینی(ره)  به 30 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از انواع کالاها ریل پسند هستند و برخی نیز به دیل اینکه از ارزش بالایی دارند، صاحب کالا ترجیح می دهد زودتر به مقصد برساند، بیان داشت: به دلیل اینکه  سرعت سیر واگن ها در حال حاضر کند است، صاحب کالا ترجیح میدهد که از طریق حمل و نقل جاده ای در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به مقاصد مصرف برساند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره نظر مساعد مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تلاش ها  به منظور افزایش سرعت سیر واگن ها اظهار امیدواری کرد: در صورت  تحقق افزایش سرعت سیر واگن ها به لحاظ اقتصادی حمل و نقل ریلی مطلوبیت بیشتری برای صاحبان کالا پیدا کند و بخشی از کالاهای با ارزش نیز  از طریق حمل و نقل ریلی جابجا  شوند.

در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از بندر امام خمینی(ره) که با هدف بررسی و حل و فصل میدانی برخی از مشکلات پیش روی فعالان حمل و نقل ریلی و صاحبان کالا انجام شد، ضمن بازدید از پایانه ها، سکوها و ایستگاه های حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری بنا به پیشنهاد بخشی از فعالان در این زمینه حذف تعرفه ی حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندری برای تسهیل در بهره گیری از این نوع حمل و نقل پیشنهاد شد که با موافقت سعید رسولی این موضوع از  28 مردادماه سال جاری اعمال گردید.

 

۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۳۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۷,۷۴۹
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید