سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۳۳
 

پرسش های متداول

نام سایت سازمان بنادر و دریانوردی چیست؟ امکانات و تسهیلات سرمایه گذاری در بندر امام خمینی(ره) چیست؟

1. عدم نیاز به صدور پروانه ساخت توسط ارگانهای محلی

2. معافیت پرداخت هرگونه عوارض شهرسازی

3. اعطای وام در قالب تسهیلات بنگاههای زود بازده و کارآفرین به سرمایه گذاران برای تأمین تجهیزات، ساخت تأسیسات بندری و نوسازی ناوگان دریایی

4. احداث تأسیسات زیربنایی در اراضی پشتیبانی بندر با اختصاص 700 میلیارد ریال اعتبار

5. 36 کیلومتر جاده داخلی،‌شبکه آب، برق، دیتا و تأسیسات جمع آوری آبهای سطحی

6. 125 کیلومتر راه آهن داخلی برای اتصال اراضی پشتیبانی بندر به شبکه راه آهن سراسری

7. قابلیت جابجایی بیش از 10 میلیون تن کالا در سال از طریق راه آهن داخلی بندر

8. امنیت جابجایی و نگهداری کالا در بندر به علت محصور بودن و کنترل دقیق ورود و خروج کالا

9. ایجاد مراکز تهیه و توزیع کالا در بندر با استفاده از مزیتهای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

10. ترافیک بالای بندر در اثر انجام 40 درصد مبادلات تجاری کشور

11. بازگشت سرمایه احداث پروژه های سرمایه گذاری در بندر در کمتر از 4 سال

12. بهره گیری از ترمینالهای اختصاصی با تجهیزات مدرن و بسترسازی جهت احداث ترمینالهای اختصاصی

شرایط، اسناد و مدارک لازم جهت تأسیس شرکت‌های کارگزاری بندری و دریایی چیست؟

1. درخواست تأسیس شرکت ( موضوع فعالیت و محل فعالیت )

2. گواهی سابقه کار از سازمان تأمین اجتماعی( برای مدرک دیپلم حداقل 5 سال و برای مدرک لیسانس حداقل 3سال)

3. کپی برابر با  اصل مدرک تحصیلی (برای اخذ نمایندگی کشتیرانی حداقل لیسانس و بقیه حداقل دیپلم)

4. گواهی عدم سوء پیشینه

5. گواهی عدم اعتیاد

6. کپی برابر اصل شناسنامه از کلیه صفحات برای کلیه اعضاء

7. 2 قطعه عکس4×3 رنگی مربوط به مدیر عامل

8. کپی برابر با اصل کارت پایان خدمت

9. ارائه برگ تعیین نام شرکت از اداره ثبت اسناد و املاک

10.تنظیم اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده

11.ارائه سفته ضمانتی با ضمانت یک شرکت معتبر

12.کپی کارت ملی کلیه اعضاء

13.ارسال آگهی روزنامه رسمی و محلی

14.تکمیل فرم ثبتی کلیه تعهدات، معرفی امضاء، عدم اشتغال به کار های دولتی یا اقامت در خارج از کشور

15. تهیه ابزار و لوازم مخصوص انجام کار طبق آیین نامه

16. تدارک دفتر کار با شرایط تجاری یا اداری

17. تهیه مهر مخصوص شرکت

18. تهیه کاغذ مخصوص مکاتبات شرکت با آرم و سایر مشخصات مربوطه

19. تکمیل فرم بازدید از دفتر و امکانات شرکت توسط بازرس اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

ضوابط واگذاری اراضی چیست؟

1.پذیرش طرح‌ها و واگذاری اراضی براساس طرحهای جامع و کاربری‌های مصوب بندر صورت می‌گیرد.

2.مستاجر می بایست نقشه های تأسیسات و مستحدثات لازم را توسط مهندسین مشاور صلاحیت دار تهیه نماید.

3.مستاجر ملزم است حداکثر تا یک ماه پس از دریافت نقشه‌های تأییدشده نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام نماید. در صورت تاخیر بیش از 30 درصد مستاجر بایستی نسبت به تمدید آن اقدام نماید در غیر این صورت موجر حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

4.مستاجر بایستی در پایان هر مرحله احداث تأسیسات نسبت به تهیه نقشه‌های AS BUILT اقدام و به موجر تحویل نماید.

5.مستاجر مکلف به رعایت کلیه قوانین و مقررات جاری حاکم و مقررات عمومی بندر از قبیل مسایل ایمنی و امنیتی، محیط زیست و ... می باشد.

6.مستاجر موظف است مسئولیت خود را در برابر سازمان و اشخاص ثالث بیمه نماید.

7.پرداخت هزینه‌های مصرفی آب، برق، تلفن، هرگونه گسترش یا توزیع از محل تحویل انشعاب‌های مذکور و سایر هزینه‌های مشابه با مستاجر می‌باشد.

8.حفاظت از منطقه مورد واگذاری بعهده مستاجر بوده و در این رابطه باید هماهنگی کامل را با اداره گارد و انتظامات بندر بعمل آورد.

9.رعایت دقیق استانداردها، انجام تعمیرات لازم و نگهداری از تاسیسات و تجهیزات در دوره قرارداد بر عهده مستاجر می باشد.

10.   موجر می بایست کلیه امکانات زیربنایی از قبیل مسیر دسترسی، برق، آب، فاضلاب و خطوط تلفن را تا ورودی قطعات، تامین نماید.

11.میزان اجاره بها در دوران ساخت و ساز، معادل 5% اجاره بهای ماهیانه می‌باشد.

اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابرات و الکترونیک چه سرویس هایی را در اداره کل به درخواست کنندگان ارائه می دهد؟

اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابرات و الکترونیک ارائه دهنده سرویس های مخابراتی  به شرح ذیل می‌باشد:

1. واگذار خطوط تلفن بصورت ثابت و دکلوپ (بیسیم)

2. واگذار خطوط اجاره ای (لیزلاین)

3. اجاره پهنای باند (اترنت) از مبدا تا مقصد

4. اجاره دکل مخابراتی

فرایند دریافت سرویس‌های مخابراتی به چه شکلی می‌باشد؟

به منظور دریافت خدمات مخابراتی ابتدا متقاضی می بایست درخواست خود را براساس سرویس های مذکور از طریق سامانه مکاتبات اداری به اداره مخابرات و الکترونیک ارائه نماید.

درصورت وجود امکان سرویس درخواستی، متقاضی جهت دریافت سریس مورد نظر می بایست نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه و عقد قرارداد اقدام نماید.